Effectieve merkontwikkeling

Adverteren is communicatie waarbij een publiekelijk gesponsorde, niet-identieke boodschap wordt gebruikt om reclame te maken voor een commercial, dienst of product. Adverteerders van advertenties zijn meestal organisaties die hun producten of diensten aan het grote publiek willen aanbieden. Bij dit soort communicatie heeft de adverteerder of sponsor het voordeel dat zijn of haar boodschap onmiddellijk “daarbuiten” op de markt staat, waar de ontvangers enige kans hebben om te reageren.

Een recent voorbeeld van een advertentie die op talloze televisiezenders en op internet te zien was, was een reeks pop-ups. Elk van deze bevatte een geanimeerd personage dat een vooraf opgenomen bericht sprak. De adverteerder of sponsor kan het hebben gehad over de les van Kerstmis of een andere feestdag, of hij of zij kan mensen hebben aangespoord om een ​​bepaald artikel of een bepaalde dienst te kopen. De les die vooraf werd opgenomen, was een les die relevant was voor het product of de dienst van de adverteerder en enige relevantie had voor het publiek dat hij of zij probeerde te bereiken. Het maakte niet uit wat de adverteerder of sponsor verkocht – het was de relevantie van de communicatie die het succes creëerde.

Er is niets unieks of buitengewoons aan een advertentie. De meeste advertenties zijn repetitief, vertellen een verhaal of gebruiken gewone alledaagse taal die we allemaal elke dag tegenkomen. Een Absolut-advertentie verschilt niet van duizenden andere die dagelijks op duizenden websites worden geplaatst. Wat een Absolut-advertentiecampagne zo uniek maakt, is de manier waarop deze het publiek opbouwt. Zodra een potentiële klant een bericht opent over een Absolut-drankje op televisie, krant of billboard, wordt de kans groter dat die klant op dat moment een Absolut-drankje koopt.

Een van de meest effectieve reclamevoorbeelden zijn commercials voor producten, diensten of andere ideeën. Wanneer u naar een tv-commercial kijkt, kan het horen van de aanstekelijke jingle die herhaaldelijk wordt afgespeeld, ertoe leiden dat u de commercial die u aan het bekijken bent, pauzeert en meer aandacht schenkt aan het product waarvoor wordt geadverteerd. Evenzo zorgen advertenties met een pakkende jingle ervoor dat kijkers aandachtiger luisteren. Advertenties die goed bij de doelgroep passen, zullen ervoor zorgen dat ze willen stoppen met wat ze aan het doen zijn en nader willen kijken.

Elke succesvolle reclamecampagne maakt gebruik van verschillende elementen tegelijk. Elk element vertelt kijkers iets specifieks over het product waarvoor wordt geadverteerd. De mix van elementen creëert een naadloze ervaring voor kijkers en verleidt hen om een ​​bepaalde actie te ondernemen. Combinaties van elementen die bij elkaar passen, evenals de boodschap die in elk frame van de advertentie wordt geleverd, zullen kijkers helpen een completer beeld te krijgen van het product, de dienst of het idee waarvoor wordt geadverteerd. Succesvolle advertenties werken samen om hun publiek te bereiken.

Denk er bij het maken van advertenties aan dat ze de persoonlijkheid moeten weerspiegelen van het merk dat wordt vertegenwoordigd. Advertenties zijn krachtige hulpmiddelen om producten en diensten te verkopen en zijn een van de meest effectieve manieren om een ​​boodschap over een bedrijf aan zijn publiek over te brengen. Met zoveel verschillende producten en diensten om uit te kiezen, moet een merk kiezen welke soorten advertenties het meest effectief zijn. Advertenties die de persoonlijkheid en kenmerken van een merk nauwkeurig weergeven, zullen eerder een positieve reactie oproepen. Met een reclamebureau gespecialiseerd in merkontwikkeling kan een bedrijf op maat gemaakte advertenties ontwikkelen die de doelgroep aanspreken.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *